~ UTAMAKAN BUDAYA MEMANDU BERHEMAH ~

Assalamualaikum semua !! Entri kali ini akan membawa anda menerjah budaya - budaya segelintir masyarakat yang kurang menitikberatkan soal keselamatan jalan raya..

Seperti yang anda semua lihat pada akhbar Utusan yang bertarikh 27 Mac, budaya memandu secara berhemah perlu diutamakan agar kadar kemalangan maut di jalan raya dapat dikurangkan.

Datuk Tajul Urus Mat Zain, selaku Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Pengangkutan dan Kerja Raya ne-geri berkata, semua pihak perlulah serius dalam usaha menangani perkara tersebut.

Kempen Keselamatan Jalan Raya Bersama Agensi Penguatkuasaan Negeri Kedah telah diadakan di Persimpangan Pasar Raya Giant Sungai Petani pada 27 Mac yang lalu..Kempen ini sedikit sebanyak dapat  mendedahkan kepada pengguna jalan raya mengenai keselamatan jalan raya..Sekiranya pengguna tidak berhemah ketika berada di jalan raya, kemungkinan besar akan berlakunya insiden yang tidak diingini...

So,kali ini kepentingan kita berhemah di jalan raya adalah bagi mengurangkan kadar kemalangan dan elakkan mencederakan orang lain atas perbuatan kita sendiri..

Oleh itu di sini saya paparkan beberapa budaya segelintir masyarakat Malaysia yang kurang berhemah ketika menggunakan jalan raya :









0 comments: